U don't know me

Allt man säger kan man säga på ett brutalt sätt. Man kan få orden " Jag älskar dig " till att låta som att man hatar den man talar till.
Men i vissa fall, som detta, så kan det vara bra att vara brutal så att folk ska fatta att man menar allvar. Att det inte bara är något skämt.
Jag kommer inte nämna några namn, och förmodligen är det bara ett fåtal som kan min bakgrund som kommer förstå vem det är tillägnat åt.
Och vill du veta vem det är så kan du fråga, man va inte så säker på att du får ett svar.

Du kom in i våra liv och slet sönder oss, både psykiskt och fysiskt. Tack vare dig så kommer jag ständigt ha ont i ryggen, axeln, nacken, höften och käken. Trots att du visste vad du gjorde mot oss så kunde du leva med digsjälv. Om jag hade varit äldre och vågat så hade jag personligen tagit tag i saken och sett till att du aldrig mer kunnat skada en annan människa.
Att förstöra ett 8:a årigt barn så pass mycket att hon finner livet meningslöst är inte rätt. Du hjärntvättade oss alla, gjorde så vi inte kunde se verkligheten för vad den var.
När jag kom ifrån dig så var jag 9 år och hade glömt bort hur man använde kniv och gaffel, min skrivstil var helt förändrad, kunde knappt gå på toan och min säkerhet och livlighet var helt borta.
De fixade du på ett år. Jag vill inte ens veta hur jag hade blivit om jag stannat längre.
Och sen att veta att folk idag ser upp dig till förstår jag inte, att dom inte har sett hur du egentligen var, hur sjuk i huvudet en människa faktiskt kan vara.
Hade jag kunnat stänga av känslor och tanken som jag gör idag så hade jag gjort mig av med dig, brutalt.
Men tur för dig så finns du inte i mitt liv idag, för jag är inte ensam om att känna så som jag känner gentemot dig. En dag så kommer jag berätta för din son vad han tvingades att se och göra, inte för att vara dum mot honom utan för att han har rätt att veta. Han kommer att fråga mig, och jag kommer svara. För jag är trots allt hans storasyster.
Ibland önskar jag att du va här bara för att få visa dig att du inte krossat mig, att jag fortfarande lever mot din önskan. Du tog inte din chans då du hade den, och det var den sista chansen du hade innan vi bytte roller.


Kommentarer
Postat av: =)Emma

Finns inga ord i sådana här lägen. Baka kramar, många, långa kramar som aldrig tar slut.

2009-11-23 @ 01:01:37
Postat av: Josefin ståhl

jag blir så arg att någon skadat dig så.... Vilken jävla människa.



Jävligt snygg bild!

2009-11-23 @ 10:10:44
URL: http://jossestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback