jag sökte dig och fann mitt hjärta

Jag såg just denna otroligt vackra och känslofyllda film. Jag brukar vanligtvis hata romantiska filmer för det är så mycket kärlek och tjaffs, men DAGBOKEN är en helt klart sevärd film.

 

Handling:


Filmen handlar om en sommarromans mellan Allie (Rachel McAdams), tjejen från stan och Noah (Ryan Gosling), killen med knappa pengar. Trots detta är deras kärlek något så enormt. Vid sommarens slut skiljs de dock åt delvis på grund av att Allie väljer att gå på college i New York, och delvis för att Allies föräldrar inte kan acceptera deras kärlek. Efter några år korsas deras vägar igen, men till Noahs besvikelse har Allie förlovat sig med en förmögen advokat och planerar ett bröllop. Skall de våga se vad som hade hänt om Allie inte hade åkt hem? Under filmens gång visas den åldrade Noah, som nu bor på ålderdomshem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback