U remind me

"Nästa lilla rap går ut till dig käre mor.
Som äger stort hjärta, älskar dig mer än du tror
Och du vet att du alltid kommer vara den som som finns,
närmast mitt hjärta från den tiden då jag minns
Då när nätterna gick ut för dig, att sitta där och vänta
men inte en dag gav du upp och sluta kämpa,
för min skull, även när jag kom full,
och jag minns hur du skällde tills jag ramla omkull
sen gav dig själv skulden för att det blivit så
men inte var det dig skulden skulle sitta på,
för jag va 16 och rektorn ringde hem stup i kvarten,
hängde på stan och kom hem mitt i natten
och jag vet att du bara ville mitt bästa,
få mig att fatta att det finns mer än bara festa
här i livet, ta ingenting för givet
för snabbare än du tror kan allt blir rivet ner."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback