Att skaffa barn är inte längre bara en dröm

Tidigare ikväll så hade jag ett riktigt bra samtal med Mr.X.
Han lugnade mig i de delar jag gått och oroat mig över, och även gav mig hopp om att det kommer bli bra. Att skaffa barn är bland det vackraste i världen, men ändå så finns det alltid en oro över hur allt kommer att bli.
Men med X vid min sida så känns det som att jag kan klara vad som helst. Den största oron lyckades han lugna, vilket ger mig mer tid att tänka på det fina som kommer med ett barn.

Och det är inte vilket barn som helst, det är mitt barn.
För lite mer än 10 veckor sedan så fanns det bara en tanke att skaffa barn. Eller mer en dröm om att en dag så kommer jag få bilda en familj.
Nu helt plötsligt är det inte längre bara en dröm, det är en verklighet.

Att se magen, brösten och höfterna växa ger verkligheten en ny nyans.
Det är inte bara ett graviditetstest som är positivt, utan nu märker man att jag har ett barn i min mage som är en liten del av mig och en liten del av X.
Jag bär på en stor del av min framtid, som snart kommer bli vår framtid. Det är inte bara mitt, mitt och mitt, utan det är vårt, vårt och vårt.

Det förflutna kommer hjälpa till att skapa hur mitt barn kommer bli. Jag har tagit lärdom av mina föräldrar, olika fosterhem, andras familjer, vänner och så många andra.
Jag kommer ta det bästa ur allt och ge den lärdomen till min lilla älskling.

Jag vet hur det är att leva i ett helvete, och det kommer jag aldrig utsätta nån för. Minst mitt barn som förtjänar att leva i ett hem fullt av kärlek.
Ett barn är så oskyldigt och har ingen aning om vem dom är. Det är jag och alla runt om mig som formar hur mitt barn kommer att bli, vilka värderingar han/hon får och så mycket mer.

Oj, vad långt det blev.
Jag antar att jag behövde få skriva av mig några rader.

Imorgon ska jag förbi mamma och så ska vi fara och handla. Sen har jag tvätt och gemensamt städ. Men mellan tvätten och städer ska jag fara förbi The Mnad family! Vi ska äta gomat och prata om allt mellan himmel och jord.

Nu ska jag se tv och sjunga falskt som bara jag kan för magen.

Peace


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad fint skrivet!Det känns så spännande allt med vara gravid

Jag hoppas jag ända jag också kan säga som du..Bli mamma..

Jag tror allt kommer gå bra=) så har du alltid oss som ställer upp

Kram familjen i Lycksele

2010-10-19 @ 22:16:11
URL: http://tellans.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du vet att jag tror på dig älskade vän! Du kan alltid hitta stöd hos mig om du skulle vilja prata av dig lite.

Kärlek från Lisa

2010-10-25 @ 10:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback