All we need is love

Postat av: No name

Tänk på att kärleken är blind. Dina föräldrar ser det du inte ser.


Tänkte bara svara lite om hur verkligheten ser ut.


mina föräldrar kan omöjligen se nått som inte jag ser eftersom dom alltid tror på rykten mer än mig, jag vet vilka rykten som går och jag vet vad som är sant och inte. Dom har inte ens träffat min pojkvän så dom har ingen rätt att döma, och dom träffar knappt mig så dom kan inte se hur bra jag mår med Mackie vid min sida. Och istället för att skrika och gorma så borde dom stå vid min sida, detta är det första stora beslutet jag tagit i mitt liv för min egen skull. Skolan går jag får att göra dom stolta, jag klarade 3:an för att dom skulle få se mig ta studenten osv.

 

Och kärleken har fått mig att öppna mina ögon, inte gjort mig blind. Jag har börjat inse att jag inte kan slänga bort mitt liv, att jag kan klara utav den sista terminen för att sen kunna söka jobb. Att säga att kärleken är blind är som att säga att kärleken förstör när de egentligen är en av den viktigaste faktorn i våra liv, att få må bra med nån man älskar.

 


Kommentarer
Postat av: Josefin ståhl

så fint skrivet Evelina :)

2009-12-17 @ 20:19:46
URL: http://jossestahl.blogg.se/
Postat av: No name

I alla rykten finns det oftast en sanning.

Tänk på att se över dina beslut innan du tar dom, Lita inte bara på ditt hjärta.

Det är lätt att falla, svårare att ta sig upp.

Det är just nu, starten av ditt unga vuxna liv det är så viktigt att du går åt rätt håll.

Det är så svårt att komma rätt, om du tar felsteg i din ålder.

Varje steg räknas!



Du säger att du gått ut skolan för dina föräldrars skull, men redan där är du ute i dimman.

Man går i skolan och man jobbar och kämpar för få känna en säkerhet och ett lugn när dagen är över.

Jag vet att det är svårt att hitta jobb, men man ska aldrig ge upp! Forsätt att utbilda dig.



Du kommer att inse medd tiden att det inte finns några genvägar.

Om du faller, tänk på att din familj faller med dig.



Lova att inte bara känna, kom ihåg att tänka!

/ No name

2009-12-19 @ 12:17:15
Postat av: Mario

Vem är no name till att börja med?

För den människan kan bevisligen INTE känna dig någonstans!



I alla rykten så finns det oftast sanning? Alltså hallå där? Ungeför 97% av alla rykten är FLASKA.. varför skulle det ANNARS heta rykten !? Så alla rykten som har gått om mig är sanna då? NEJ inte mycket VA!



Den dagen är över? Skolan är ju förfan en trygghet för en del människor eller ja för rätt många människor faktiskt! Du har oftast en eller flera vänner på skolan du går på!



Ewelina vet mycket väl att det finns inga genvägar här genom livet och skulle man hitta en genväg så kommer man få ta igen för den genvägen! Och vad då tänk på att din familj faller med dig?



Ens familj faller inte med en när dom inte finns där och inte annars heller. Visst kan min morsa ha medlidande för något som har hänt mig men det är inte hon som sitter i just den sitsen!



Ewelina har alltid klarat sig själv och det kommer hon fortsätta att göra alldels utmärkt! Hon har tillexempel MIG och vi har gått igenom tusen saker tillsammans och hon har flera andra vänner också som tar emot henne ifall hon faller.





Och nu har hon hittat Marcus som är en riktigt bra kille och hon mår bra med honom annars skulle hon inte vara med honom det säger ju sig självt!



Och om du bryr dig det minsta lilla om Ewelina SÅ letar du inte fram det dåliga utan säger Grattis och önskar dom lycka till..





Och är det så att du inte bryr dig om henne alls så varför tog du dig ens tiden att kommentera en idiotisk kommentar?





Ewelina glöm aldrig bort att ni är väldigt SÖTA tillsammans du och Marcus och att jag älskar dig väldigt mycket!

2009-12-20 @ 01:17:12
URL: http://fridalk.bloggagratis.se
Postat av: Mario

Vem är no name till att börja med?

För den människan kan bevisligen INTE känna dig någonstans!



I alla rykten så finns det oftast sanning? Alltså hallå där? Ungeför 97% av alla rykten är FLASKA.. varför skulle det ANNARS heta rykten !? Så alla rykten som har gått om mig är sanna då? NEJ inte mycket VA!



Den dagen är över? Skolan är ju förfan en trygghet för en del människor eller ja för rätt många människor faktiskt! Du har oftast en eller flera vänner på skolan du går på!



Ewelina vet mycket väl att det finns inga genvägar här genom livet och skulle man hitta en genväg så kommer man få ta igen för den genvägen! Och vad då tänk på att din familj faller med dig?



Ens familj faller inte med en när dom inte finns där och inte annars heller. Visst kan min morsa ha medlidande för något som har hänt mig men det är inte hon som sitter i just den sitsen!



Ewelina har alltid klarat sig själv och det kommer hon fortsätta att göra alldels utmärkt! Hon har tillexempel MIG och vi har gått igenom tusen saker tillsammans och hon har flera andra vänner också som tar emot henne ifall hon faller.





Och nu har hon hittat Marcus som är en riktigt bra kille och hon mår bra med honom annars skulle hon inte vara med honom det säger ju sig självt!



Och om du bryr dig det minsta lilla om Ewelina SÅ letar du inte fram det dåliga utan säger Grattis och önskar dom lycka till..





Och är det så att du inte bryr dig om henne alls så varför tog du dig ens tiden att kommentera en idiotisk kommentar?





Ewelina glöm aldrig bort att ni är väldigt SÖTA tillsammans du och Marcus och att jag älskar dig väldigt mycket!

2009-12-20 @ 01:20:16
URL: http://fridalk.bloggplatsen.se
Postat av: No name

Ni som tycker er är hennes vänner tycker att jag skriver idiotisk kommentar.

Jag tycker inte det.

Jag kanske är hennes vän, hennes familj, eller ingen alls.

Men, jag är inte hennes ovän, och inte er heller för den delen.

Jag hoppas, och det gäller er alla, att ni stöttar varandra vid rätt tillfälle.

Och säger som det är, när det behövs.

Jag får för mig att ni många lever i en grå zon, och tar en dag i taget.

Ta och planera istället, sträck på er. Ut i den ljuva luften och sammla krafter.

Sov inte bort dagarna, ni behöver ljuset!



Jag hoppas ni alla får en alkohol och drogfri jul.

God Jul på er.

Detta är det sista ni ser av mig.

Jag önskar er alla lycka till.

Mvh No name



2009-12-20 @ 14:31:51
Postat av: =)Emma

Usch på er allesamman. Ingen av er, eller av oss vet vad Ewelina behöver. Allt vi vet är att hon är lycklig just, just nu. En sådan fantastisk människa förtjänar alla ljusglimtar livet har att erbjuda. Även fast jag vet vad både 'mario' och 'noname' syftar på är jag inte redo att hålla med någon av er.



Visst, det kan gå käpprätt åt helvetet, det kan bli fantastiskt och alldeles underbart. Det kan bara tiden avgöra. Tills dess tänker jag bara le åt mina goda vänners lycka.

2009-12-20 @ 15:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback