Psyko

Ikväll blir det filmkväll med Anna och Elin. Jag hoppas verkligen på en bra kväll!
Just för stunden så ser det inte så lovade ut, eftersom jag är rasande , Elin är bitter och Anna är neutral. Så hur ska detta då sluta?
Vi kanske sitter och gråter i varandras famnar när vi ska se skräckfilmer eller så kanske vi kastar saker på varandra, vi får se hur det går.

Just nu så sitter jag och jobbar på en argumenterande uppsats, vilket kommer handla om droger.
Som de flesta vet så är jag inte emot droger och kommer förmodligen aldrig bli det heller, inte för att jag tycker det är bra men jag känner bara att jag inte är emot det.
Men jag tänkte iaf langa upp lite info om Psykos.


Psykos är ett samlingsnamn på psykiska störningar eller sjukdomar som gör att man upplever verkligheten på ett annorlunda sätt än friska människor. En psykos kan orsakas av t.ex. svår chock, droger, sjukdom eller stress. Psykoser uppkommer när det sker förändringar av utsöndrandet av signalsubstanserna i hjärnan. Hjärnan kommer därmed i obalans. Detta kan uppkomma genom yttre påverkan (i form av exempelvis droger eller trauman), eller genom att de kemiska processerna ändras av sig själva.

De olika signalsubstanserna i hjärnan har olika egenskaper. Signalsubstanser kallas även för neurotransmittorer. De väcker olika egenskaper i hjärnan till liv. Olika droger påverkar olika signalsubstanser, i olika utsträckning. Serotonin påverkar t.ex. ditt humör, din inlärningsförmåga och minnet. Brist på serotonin kan orsaka depression
.

Lånat från: Drugsmart.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback