Från att vi kom in på BB till att våran prins mötte världen

Kan skriva lite kort om hur den stora dagen.
Vattnet gick vid 5 på morgonen, jag Kalle och Maria for in på BB och mätte värkarna, men då var det inte dags. Så Maria skjutsade mig och Kalle till Kalles lägenhet där vi skulle försöka vila, men hur kan man vila då man har så ont? Så det blev inte mycket vila alls, och kalle kämpade tappert för att försöka få i mig nån mat men den kom upp väldigt fort varje gång.
Vid halv 2 kom Maria och hämtade upp mig och Kalle för att fara in till BB eftersom jag inte klarade av att vara hemma längre, smärtan var olidlig.
När vi kom fram så kollade en barnmorska hur mycket jag hade öppnat mig och jag var då 5 cm öppen, så dom visade oss in till ett förlossningsrum där magin skulle ske.
Innan narkosläkaren kom och skulle sätta ryggmärgsbedövningen så hade jag lustgasen, som jag vägrade släppa taget om under hela förlossningen.
När ryggmärgsbedövningen var satt så var det i princip bara att vänta, vi fick energidrinkar och hade det rätt bra största delen av tiden.
20.36 så kom lilleman ut till världen, det krävdes bara 2-3 krystvärkar så var han ute.

Nu kommer det även lite bilder som jag sagt så länge att jag ska lägga ut.























Ryggmärgsbedövningen














Dagen efter






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback